Akzente

Ausgaben 2023/24

akzente 224
Issue

Akzente 2'24: Jahr des Wettbewerbs 

-
Die Branche in Zahlen
240206_Quarterly Perspective on Value Creation in European Consumer - Q1 2024_vF_thumbnail
Erste Quartalausgabe Einzelhandel, Winter 2024
Quarterly Perspective on Value Creation in European Consumer & Retail –
Artikel
An update on European consumer sentiment: As pessimism grows, what happens to holiday spending?
Analyse
State of Grocery Europe 2024: Signs of Hope
Artikel
State of the Consumer 2024: What’s now and what’s next
Einzelhandel
Analyse
European nongrocery retail: Transition and transformation
Analyse
The State of Fashion 2025: Challenges at every turn
„State of Grocery Europe 2024: Signs of Hope“
Sänger und Läubli
Podcast
Inflation, Konsumenten, KI – Herausforderungen und Chancen für den Lebensmitteleinzelhandel
Interview
Building the future: Focusing on digitalization and sustainability
Interview
Meal delivery shouldn’t be a luxury
Konsumgüterindustrie
Sascha Lehmann
Podcast
Talk is cheap – welchen Einfluss Nachhaltigkeitslabel auf Kaufentscheidungen haben
Artikel
Startschuss für die Vorreiter: Der Wettlauf um kostengünstige, nachhaltige Produkte ist eröffnet
RexhausenLittmann
Podcast
Erschwingliche Net-Zero-Produkte? Jetzt schon ein klarer Wettbewerbsvorteil!
Artikel
Consumers care about sustainability—and back it up with their wallets
Wachstum, Strategie, Corporate Finance
Video
European mid-cap consumer companies’ plans for growth in a changing environment
Artikel
European consumer companies are seeking growth at a volatile moment
Artikel
A multi-lens approach to finding growth in consumer goods
Operations und Organisation
Artikel
How consumer companies outcompete: High-performing operating models
Podcast
Navigating the new normal: Operations insights for 2024
Artikel
Today’s industrial revolution calls for an organization to match
Analyse
The State of Organizations 2023: Ten shifts transforming organizations
Digitalisierung und Transformation
Artikel
How generative AI can boost consumer marketing
Matthias Roggendorf
Podcast
KI-Durchbuch in 2023: Was folgt danach?
Press Release
Fachkräftemangel: GenAI kann akuten Bedarf bei hochqualifizierten Jobs lindern
Artikel
LLM to ROI: How to scale gen AI in retail
Wettbewerbsfähigkeit
Artikel
Driving growth in consumer goods through programmatic M&A
Umfrage
The seven habits of programmatic acquirers
Analyse
Top M&A trends in 2024: Blueprint for success in the next wave of deals
Interview
Making programmatic M&A work: An interview with Empower CEO Ed Murphy
Marketing und Vertrieb
Artikel
Connecting for growth: A makeover for your marketing operating model
Artikel

State of Marketing 2024: Zurück in die Zukunft

Thomas Bauer
Podcast
Zurück in die Zukunft? Wohin steuert das Marketing?
Blog Post
Enhancing the customer journey with gen AI–powered digital twins
Umfrage
The state of AI in early 2024: Gen AI adoption spikes and starts to generate value
Nachhaltigkeit
Sascha Lehmann
Podcast
Talk is cheap – welchen Einfluss Nachhaltigkeitslabel auf Kaufentscheidungen haben
Artikel
Startschuss für die Vorreiter: Der Wettlauf um kostengünstige, nachhaltige Produkte ist eröffnet
RexhausenLittmann
Podcast
Erschwingliche Net-Zero-Produkte? Jetzt schon ein klarer Wettbewerbsvorteil!
Podcast
How product design can yield ‘triple wins’: Growth, margin, and sustainability

McKinsey in Deutschland